Blantyre, dag 1 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Joost Hoogenboom - WaarBenJij.nu Blantyre, dag 1 - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Joost Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Blantyre, dag 1

Door: Joost Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Joost

30 September 2015 | Malawi, Blantyre

Het was een geweldige eerste dag in Malawi. De vlucht van gisteren is zeer spoedig verlopen. Helaas had t vliegtuig van Amsterdam naar Frankfurt wat vertraging dus werd t doorlopen om op tijd de volgende te halen, en dat is ook gelukt! De nachtvlucht naar Addis Abeba (Ethiopië) dus gehaald; alleen was ik zo slim om as om rond een uur of 1 nog een film aan te zetten onder het motto van kan nog wel; tegen half 3 afgelopen dus dan nog even lekker n paar uur slapen. Helaas voor mij is Ethiopië wel in een andere tijdzone en werd om half vier Joosttijd (en nederlandse tijd, tevens Malawinese tijd) de landing ingezet. Op t vliegveld van Addis wel nog even gelegen, maar niet kunnen slapen. Wel genoten van awesome uitzichten! (zie foto's; komen later). Na enkele uren op dat vliegveld doorgebracht te hebben kwam ik erachter dat ik al sinds Schiphol dezelfde twee Nederlanders met klein kind voor, achter of naast me had zitten in het vliegtuig; zo ook nu weer. Het blijkt dus dat deze maanden een sociaal project op willen zetten en ongeveer een jaar of lager in Malawi zullen zijn. Superproject! In het vliegtuig van Abbis Abeda naar Blantyre raakte ik in gesprek met de man naast mij; een man die te zien aan zijn kleding net terug kwam uit Mekka voor de Hadj. Zeer interessant gesprek met veel handen en voetenwerk.

Eenmaal aangekomen in Blantyre belandde ik van het ene avontuur in het andere. Om te beginnen ontmoette ik Lex; een chauffeur die gelijk zijn nummer gaf zodat ik hem vaker kon bellen als ik een taxi nodig heb. Taxis van vliegveld naar hostel kosten geld dus nadat ik tegen Lex heb gezegd dat ik hem zou bellen als ik een taxi nodig heb; moest ik weer opnieuw geld opnemen. Ik stap vervolgens op een groepje Nederlanders/Afrikaners af om te vragen of ze weten waar een pinautomaat is. Hun reactie: ja we gaan zo ook pinnen, als je over 10 minuten hier weer bent mag je meelopen. Wat was dus het geval hier: Dit is een sociaal project dat muziek uit Nederland en Zuid Afrika en Malawi moet verbinden. Dit specifieke bandje bleek ook enkele jaren geleden in het LVC te hebben gestaan. Uiteraard kon ik het niet laten reclame te maken voor de Nobel ;-) Hier bleef het niet bij. Toen we de stad in liepen was het geval zo dat het bandje een interview had met de 3FM van Malawi; live op de radio. Ik mocht mee naar binnen als entourage; erg leuk. Vervolgens weer terug naar het Hostel en daar meer awesome mensen leren kennen, een Israëlische backpacker die net klaar was met haar dienstperiode, een Duitser die samen met zijn vriendin bezig is aan een wereldreis en de lokale overbuurman die werkt bij een bank, maar over echt elk onderwerp inhoudelijk mee kan praten. Lukte het hem niet om mee te praten was het aan ons om uit te leggen of voor te doen hoe iets werkt (zoals Hebreeuws van rechts naar links lezen).

Lang verhaal kort; echt een superdag dus! Oh en dat pinnen? Waarvoor ik eigenlijk de stad in ging? Dat is niet gelukt dus morgen nog een keer proberen. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren :P
~J

  • 01 Oktober 2015 - 00:05

    Frank:

    Goed man ! Mooi verhaal en dus goede eerste dag. Ga zo door !! Groet Frank

  • 01 Oktober 2015 - 11:58

    Els:

    Top Joost! leuk op weg naar meer avontuur! Blijf vooral schrijven! Veel plezier!

  • 01 Oktober 2015 - 15:00

    Andreea:

    Sounds like a book I'd love to read!
    Glad you're having fun :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Hallo, Ik ben joost (Joe voor de niet-nederlanders) en ik hou van reizen. in 2011 was ik in Uganda, in 2013 in Vietnam en in 2015 in Malawi. Welkom op mijn Blog en veel plezier met lezen! :)

Actief sinds 23 Sept. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3873

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 30 November 2015

Malawi 2015

29 September 2015 - 29 November 2015

Studiereis Malawi 2015

Landen bezocht: