Weekend! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Joost Hoogenboom - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Joost Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: Joost Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Joost

04 Oktober 2015 | Malawi, Blantyre

Weekend is hier! Helaas mis ik een aantal superleuke feesten thuis. Gisteren en eergisteren was natuurlijk Leids ontzet, maar wat ook niet vergeten mag worden is het NK drakenbootvaren op de Bosbaan. Voor t eerst in 5 jaar dat ik er niet bij ben o.0

Dat ik thuis feesten mis wordt hier dit weekend ruimschoots goed gemaakt. Dit weekend is het Blantyre Arts Festival, een muziek festival met allemaal grote namen uit de Malawinese muziekscene. De gasten van bFake (jeweetwel. Die awesome Zuid-Afrikanen) spelen ook. Heb er veel zin in.

Zaterdag hadden we bedacht dat het leuk was om een massive barbecue op te zetten. Iedereen die mee wilde doen kon geld inleggen en we zouden dan gespreid dingen voor de barbecue halen. We begonnen met een hike door het dal, onder de stad langs in plaats van door de stad en we kwamen aan bij een klein, maar supergaaf ingericht koffietentje. (foto's volgen). Daar hebben we geluncht alvorens we bespraken wie wat ging halen. Het was mijn taak om ervoor te zorgen dat we kolen hadden voor op de barbecue; helaas had de People's Metro (de malawinese variant van de Makro) geen kolen. De barbecue werd mede door gesprokkeld hout toch een succes en een groot feest. Vandaag een rustig dagje en vanmiddag en vanavond weer naar het Arts Festival.

Studiegerelateerd ben ik ook goed op weg. Ik heb contacten gelegd met de "Society of Malawi cultural & scientific archives" en ik kan daar maandag al terecht voor mijn onderzoek :)

All is well, vanavond weer op stap met bFake dus wordt leuk!

  • 04 Oktober 2015 - 21:24

    Erna:

    Hee Joost. Klinkt allemaal leuk en bijzonder. En je hebt al zo snel contacten gelegd. Super ben trots op je! Is je kamer beetje lollig? Dagdag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Hallo, Ik ben joost (Joe voor de niet-nederlanders) en ik hou van reizen. in 2011 was ik in Uganda, in 2013 in Vietnam en in 2015 in Malawi. Welkom op mijn Blog en veel plezier met lezen! :)

Actief sinds 23 Sept. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3861

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 30 November 2015

Malawi 2015

29 September 2015 - 29 November 2015

Studiereis Malawi 2015

Landen bezocht: